måndag 21 maj 2018

Yxmannen



I påskas kom jag mig äntligen för att läsa Yxmannen av Ray Celestin som jag länge dreglat över. Jag läser vanligtvis inte krimböcker eller deckare men det är något med denna som fått mig att vilja läsa den. 

Det var ju tur det - den var ju riktigt bra! Jag älskar miljön, vi befinner oss i New Orleans och mord behås och alla har sina skäl att vilja hitta mördaren. En polis med en hemlighet, en fd polis, maffiabossar, en trumpetspelande ung man och en nyfiken och modig ung kvinna - vi får följa dessa i jakten på den hemska yxmannen. 

Spänning, motsättningar och en del historia blandas med vackra miljöer och groteska mord - vem är mördaren och varför gör den så här? 

Jag gillade verkligen boken och tänker läsa Celestins Mafioso nu till sommaren. 

2 kommentarer: