lördag 18 januari 2020

Letters from Pemberly





Under förra årets Läsretreat med Bokbubblarna så lottades den här boken ut till mig - jag kände ju direkt att det var en bok menad för mig. När jag nu planerar att läsa en Austenish bok varje månad så ville jag börja med den här - och den var så mysig! 

Den består av brev från den nygifta Lizzie som under sitt första år som fru Darcy skriver till sin syster Jane Bingley. Hon berättar om hur hon trivs, hur hon får träffa grannarna, om familjen som är kvar i Longbourn och om renoveringar som hon och Darcy diskuterar. Precis som i en äkta Austen är det vardagslivet som skildras och jag tycker att författaren har fångat den Austenska stilen. Jag glömmer att jag inte läser något Austen skrivit - det är ju Lizzies röst och sätt att vara. 

Absolut en fin bok för Austenälskare. 

Betyg: ✉️✉️✉️✉️✉️

6 kommentarer: