tisdag 5 november 2019

My year of rest and relaxation



Åh, nu var det ju i somras jag läste den här boken men hur mycket lockar inte titeln nu i höstmörkret och vinterkylan? Jag visste redan när jag såg titel och omslag att jag ville läsa boken och ju fler som skrev om den och hur konstig den var desto säkrare blev jag. För ja, det här var inte en bok som mina boktipsare hyllade utan mer ställde sig något tveksamma till... 

Ja, jag håller med. Det är en konstig berättelse om en något bortskämd ung kvinna som är uttråkad och vill pausa allt och sova. För att klara detta lyckas hon hitta en mycket tvivelaktig och skrupelfri psykolog som skriver ut piller åt henne. Hon har också en ”bästa vän” som ska komma en gång i veckan med mat och annat för att kolla till henne. 

Det är en småskum bok och jag kan helt ärligt inte längre koll på hur den slutade men jag minns ändå att något tilltalade mig med den. Jag hade väl kanske inte velat knarka ned mig med sömnpiller och gå i ide men åh vad det låter skönt att få pausa allt en stund och sluta bry sig. Uppenbarligen gillade jag den för nyss på Pocket shop köpte jag en annan bok av författaren. Den låter ungefär lika skum som den här så det blir nog bra 🤪 

Betyg: 😴😴😴😴

1 kommentar:

  1. läst Kvinnan som gick till sängs i ett år av Sue Townsend, men hon var vaken

    SvaraRadera