fredag 25 oktober 2019

Reload - så blir du återhämtningssmart



På väg upp till Stockholm förra veckan hade jag gott om tid till att läsa den här smarta boken om något jag behöver bli bättre på: att reloada. Jag var och lyssnade på Henrik Fexeus och Catharina Enblad när de pratade om boken under Bokmässan och tyckte att det lät intressant. Stress är inte det farliga för oss - det är avsaknaden av återhämtning. Under mässan fick vi lite småtips på snabb och enkel återhämtning, t.ex. att titta ut genom fönstret och registrera det som syns, hörs och finns utanför. Att verkligen bara titta och låta hjärnan vila. När jag satt på tåget var det en ganska skön syssla. 

Jag tycker att jag lärde mig mycket om mig själv när jag läste boken, t.ex. vilken typ jag är. Jag trodde att jag var den plikttrogna men när jag läste stämde jag mer in på den passiva så nu vet jag varför jag har så svårt att komma igång med saker och hur jag ska ta tag i det. Jag har också fått tips på hur jag ska återhämta mig som bäst. 

Det fanns också ett litet test där man kunde stämma av hur förhållandet mellan det som tar upp tid i ditt liv och din reload ser ut. Förvånande nog verkar jag ha rätt god balans där, men jag behöver få in mer tydlig återhämtning för mig själv. 

Boken går fort att läsa och den är bra att ta till sig - vem vill inte må bättre liksom? 

Betyg: 💆‍♀️💆‍♀️💆‍♀️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar