söndag 29 september 2019

Bokmässan 2019 - fredagen

Fredagen bjöd på en massa härligheter men eftersom jag mestadels går runt nere på golvet så passade jag på att hitta ställen där jag kunde sitta någorlunda tyst och själv ibland. 

Jag hängde med den härliga bokbloggarmaffian idag igen - här är några av oss på utdelningen av Årets bok 🎉



Jag hade turen att vinna fem av de nominerade böckerna! 



Årets bok blev Silvervägen av Stina Jackson och det var den jag hade röstat på så rätt bok vann 😉 

Carin Gerhardsen kom tvåa och Jonas Gardell trea.



”Minglande” bokbloggare 🤣



Dagen började med en frukost hos SelmaStories där vi fick lyssna till Mattias Edvardsson, Henrik Fexeus, Catharina Enblad, Liane Moriarty, Tessa Hadley, Ola Lindholm och Johan Lindqvist. Väldigt trevligt - blev sugen på flera nya böcker där. 



Jag fangirlade lite och berättade för Frida Skybäck att jag älskar hennes böcker ❤️ 



Jag försökte lyssna på Anders Hansen men jag var inte direkt ensam... 



Jag hälsade på hos Funkibators monter och fick med mig tre av deras böcker - ser fram emot att läsa dessa! 



Tog lunch uppe på Heaven 23 med delar av Jönköpings bokklubb och drack såklart dagens första passionsmojito och åt räkmacka. 





Hux flux sprang jag på den här fabulösa kvinnan och spontanshoppade hennes bok - den kändes som något jag måste ha! 





Kvällen avslutades som sig bör med en bokbloggarmiddag på Pinchos - och såklart ännu en passionsmojito. 





Min bokvinst! 



Dagens bokskörd. 



Köpte lite till skolan också... 




3 kommentarer:

  1. Trevligt!
    För mig blev det urnsättning av min 90-åriga far i Finlan

    SvaraRadera
  2. du verkar verkligen ha haft en bra dag på mässan. Jag ville ju också vara där. Grattis till vinsten!

    SvaraRadera