söndag 4 augusti 2019

Oh I do like to be - en skruvad om Shakespeare?

Jag har tidigare läst och gillat Marie Phillips lite skruvade böcker - ofta om något historiskt men, som sagt, med lite twist. För många år sedan läste jag hennes Gods behaving badly och jag har haft The table of less valued knights i min hylla länge (dock fortfarande oläst) så när jag såg att hon släppt en som skulle ha något att göra med Shakespeare så köpte jag den som e-bok direkt. 

Det är en skruvad kortis om ett syskonpar, skapat i ett labb, som hamnar i samma stad som sina kloner. Som dessutom från början är klonade från Shakespeare. Förväxlingar, strul, skratt och nej, den är inte på något sätt uppe i Shakespeares nivå men den är trevlig underhållning den korta stund det tar att läsa den. 

Betyg: 🎭🎭🎭🎭



1 kommentar: