fredag 2 augusti 2019

Inte för nära - bokcirkel i Jönköping




Jag har tidigare skrivit att jag i april var uppe i Jönköping på bokträff och där pratade vi om boken Inte för nära. Jag har haft den i min hylla länge så jag är glad att den skulle läsas - den var riktigt mysig!

Det är en annorlunda historia om en kvinna, Jubilee, som är allergisk mot andra människor - iaf om de tar i henne. Det här har lett till ett ganska så instängt och ensamt liv - men när hennes mamma dör och pengarna tar slut så tvingas hon ta klivet ut ur huset och skaffa ett jobb. Det är ju lite svårt dock, ångestattacker och rädslan över att någon ska nudda henne håller henne tillbaka men så träffar hon en gammal klasskompis som ordnar jobb och tvingar henne att öppna upp sig.

Ett tag går det framåt och hon får fler vänner tack vare sitt bokintresse - speciellt en frånskild man som har en son som tror att hon är en X-man.

Det är en cool historia som inte alltid går som man tror - den slutade varken som jag trodde eller ville. Jag blir flera gånger arg och irriterad på Jubilee och har iofs svårt att sätta mig in i hennes svårigheter man gah, så frustrerande hon kan vara. Tänk om folk i böcker och tv-serier bara kunde prata med varandra ibland! (Okej, jag vet, det skulle inte bli lika mycket intriger då men ändå...)

Jag gillade boken och det var en bra bokcirkelbok!

Betyg: 🧤🧤🧤🧤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar