onsdag 3 juli 2019

Manhattan transfer



I våras fick jag en förfrågan ifrån Katja Hvenmark-Nilsson ifall jag ville läsa hennes bok och se ja, det ville jag! 

Den kom snabbt hem till mig och jag läste den lika snabbt - tyvärr har den dock sedan legat obloggade ihop med alla andra ni kunde se i gårdagens inlägg. 

Men men, nu kommer mina tankar om Manhattan transfer:

Den handlar om Vienna som får ett bryt på sin systers bröllop och sedan halvflyr iväg till New York för att testa på livet som fotograf. Det blir ju dock inte riktigt som hon tänkt sig - hon är lite för naiv och blir av med packning och boende. Hon lyckas dock få ett kompisgäng á la Sex & the city och ett biblioteksjobb på en fotofirma så nog ska livet kunna lösa sig. 

Jag hade lite svårt för boken i början, Vienna känns så mesig och nedtryckt av både expojkvännen och familjen och jag vill liksom ruska om henne och be henne skärpa till sig. Jag hade också svårt att köpa de här nya vännerna och att allt blir så cocktail & glamourigt så snabbt - det känns väldigt orealistiskt. Men så tänker jag att vad vet jag egentligen om hur livet i New York är? Det kanske faktiskt kan vara så där - och hux flux så har ju Vienna fått lite skinn på näsan och börjat hitta sin egen röst och då blir boken genast mer intressant. 

Vill du ha lite äventyr, kaxigt drama och lite SATC-känsla så läs Manhattan Transfer

Tack Katja och Hoi förlag för boken!


Betyg: 🌇🌇🌇

1 kommentar:

  1. Kanske har du några tips till mig? :-) https://ugglanoboken.blogspot.com/2019/07/skonlitteratur-och-naturvetenskap.html

    SvaraRadera