onsdag 15 maj 2019

Sex and the city and us



Alltså, om du var en av oss som bara älskade SATC när den gick, som drack Cosmopolitan med dina vänner på krogen och som bara älskade alla galna outfits och karlar som passerade genom avsnitten - då är det här boken för dig. 

Vi får en liten bakom-kulisserna-titt, vi får skvaller och bakgrundshistorier och det är en väldigt skön nostalgitripp. Mycket i serien har inte åldrats väl men den var en stor del av mitt liv under en tid och det tror jag många kan relatera till. Jag minns att jag var så besviken på sista avsnittet - hur kan man avslita en serie som handlat om starka singelkvinnor med att alla hittat drömkillen och stadgat sig (mer eller mindre)? Dessutom läste jag överallt om alla tjejgäng som klätt upp sig och gått ut ihop för att sedan se och fira sista avsnittet - jag satt ensam i min lägenhet, det var ingen som ville dricka cosmo med mig och fira. 

Jag minns också att jag var helt förstörd efter första filmen eftersom Samantha och Smith gjorde slut - och jag hade precis blivit fuldumpad av en yngre kille. 

Ja ja, turligt nog går man vidare. Under lyssningen blev jag väldigt sugen på att se om serien men jag vet ju också att jag har svårt för flera av karaktärerna - mestadels Carrie (och Aidan). Iom att Carrie är med större delen av serien är det svårt att se om den utan att störa mig... 

Hur som helst, rolig lyssning och ett måste för nostalgitripparen! 

Betyg: 🍸🍸🍸🍸🍸



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar