lördag 4 maj 2019

A night in with Marilyn Monroe



För länge sedan köpte jag den här på rea hos Akademibokhandeln och upptäckte sedan att det var del 2 i en serie. Turligt nog finns alla tre delarna som ljudböcker hos Storytel så för några år sedan lyssnade jag på första delen, A night in with Audrey Hepburn, och det var väl kanske inte det bästa jag någonsin läst men charmigt nog för att nu ta tag i del 2 och ja, jag vill nog läsa del 3 också. 

I den här får vi följa Libby och hennes problem med expojkvännen som är på rehab, systern som ska bli realitystjärna, bästa vännen som ska öppna egen restaurang och så en ung Marilyn Monroe som dyker upp på Libbys soffa en kväll. Kanske kan Marilyn och Libby hjälpa varandra att inse vad de vill i livet? 

Jag har lite svårt att köpa hur naiv och blind Libby kan vara men jag gillar hur hon utvecklas och att boken inte alltid tar den väg man kan tro. 

Betyg: 💍💍💍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar