söndag 31 mars 2019

Francesca



Förra året läste jag Lina Bengtsdotters debut Annabelle  och älskade den. Småstadens klaustrofobiska grepp, de trasiga människorna och den spännande historien som vi fick från olika håll. 

Nu tog jag tag i att läsa uppföljaren, Francesca, och vi återvänder till samma lilla stad och samma trasiga människor, men den här gången är det ett 30 år gammalt fall polisen Charlie gräver i. 

Den är spännande och suger tag i mig precis som debuten Annabelle - men den här är ännu bättre. Charlie är inte riktigt lika destruktiv i denna och det gör att jag gillar henne bättre. Grävandet i det nedlagda fallet leder fram till saker man inte förväntat sig och jag gillar verkligen att man även här får historien från två olika håll.


Jag ömsom lyssnade och ömsom läste och båda fungerade utmärkt. 


Betyg: 🥀🥀🥀🥀🥀




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar