söndag 20 januari 2019

Not working

När jag och maken var i Skottland för några år sedan såg jag en bok i hyllorna jag tyckte verkade intressant, men jag köpte den inte. När jag för ett tag sedan såg att Anna hade lyssnat på just den boken och att den fanns hos Storytel - ja, då var det dags att få läst den.

Boken handlar om Claire som säger upp sig från ett jobb hon inte trivs med och sedan får vi följa henne i arbetslöshetens dagar. Det är korta stycken - ibland bara någon mening eller så och det är intressant att följa hur hon från början har stora planer (kanske ska hon nu ta tag i att läsa Joyces Odysseus?) för att sedan märka hur svårt det blir att ta tag i dem. Hon grubblar mycket över identitet och karriär - hennes pojkvän är hjärnkirurg, och vad vill hon egentligen med sitt liv?

Jag tycker den är intressant, kanske inte riktigt så rolig som den beskrivs men visst finns det en igenkännelse - har vi inte alla grubblat över vad vi egentligen vill göra med livet?

Läs eller lyssna!

Betyg: 👩‍💻👩‍💻👩‍💻

2 kommentarer: