onsdag 26 december 2018

Juldagsläsning - Decked with Holly



Det är inte ofta maken sitter ned och läser men juldagen och annandagen har han ändå spenderat en stund i läshörnan med mig. Han fick Max Tegmarks Liv 3.0 i julklapp och har förtjust påbörjat den. 

Själv har jag hamnat i ungdomsbokträsket och ämnar stanna där en stund, lättläst och mysigt! Decked with Holly av Marni Bates har jag precis läst och den var riktigt mysig. 

Holly ska åka med sin släkt på en kryssning över julen och hon har det riktigt jobbigt. Hennes moster och kusiner är riktiga mobbare, hon är sjösjuk och när det blir för mycket så hamnar hon akut inne i badrummet i en rockstjärnas svit och blir attackerad med pepparspray. Eftersom rockstjärnans helyllerykte inte får smutsas ned ber han henne att låtsas vara hans flickvän under kryssningen. Ja, det kan ju gå lite hur som helst... 

Visst finns det delar som skulle kunna ifrågasättas och ja, man kan ju gissa storyn ganska lätt men den är mysig att läsa och jag gillar att Holly inte är den där perfekta tjejen och inte heller behöver bli det. 

Lite mysig julläsning men jag vet inte om den har så mycket julkänsla i sig egentligen. 




4 kommentarer: