tisdag 16 oktober 2018

The magic of not giving a f*ck



Ibland väljer man bok pga omslag eller titel och den här lät ju så kaxig så den bara måste läsas. Den är ganska snabbläst men jag känner nog ändå inte att den är värd tiden. Visst ger den bra exempel på hur man kan göra för att inte alltid bry sig om allt men det är en process som tar längre tid än att bara läsa en bok. 

Jag har börjat bli bättre på att säga nej till saker och ting men samvetet är fortfarande med och griper tag i mig. Jag har svårt att skaka av mig saker och känner ofta (duktig flicka någon?) att jag borde göra mer osv. Det hade varit väldigt nyttigt för mig att sluta bry mig om allt och alla, att sluta engagera mig i allt och alla men den här boken fick mig inte att komma över det sträcket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar