fredag 5 oktober 2018

Omgiven av idioter



I somras tog jag tag i att läsa boken många pratade om (och fortfarande pratar om). Lite skönt faktiskt, vem jag än träffar så kan man prata om den här boken och dess innehåll. 

Det var inte jättemycket nytt, under de femton år jag varit lärare har vi gjort flera sådana här och liknande tester för att se vad vi har för personligheter och vilka vi jobbar bra ihop med. Jag brukar oftast hamna någonstans i en blandning av allt - jag fungerar ihop med nästan alla. När jag nu läste den här boken var det en av sakerna jag störde mig på - jag hade svårt att identifiera mig själv och jag tyckte att exemplena som togs upp var lite för extrema. 

Jag tror att bag kom fram till att jag är ganska gul med lite blått i. Grönt finns en gnutta men trots min kärlek till den faktiska färgen röd så är den inte så stor del av min personlighet. 

Intressant bok om man tar den med en nypa salt och det är nig bra att läsa med ett par kritiska glasögon på. Jag är glad att jag läste den för det är verkligen en snackis. 

1 kommentar:

  1. Klassisk humbug https://magasinetfilter.se/granskning/omgiven-av-idioti/

    SvaraRadera