lördag 22 september 2018

Guernseys litteratur- och potatisskalspajsällskap - filmen



Jag missade att se den här fina filmen på bio (jag vann biljetter till den men dumt nog fotade jag vinsten och någon stal biljetterna digitalt - jag lärde mig en tråkig läxa). Nu hyrde jag den häromdagen och åh så underbar den var!

Det är väldigt många år sedan jag läste boken, såpass länge sedan att jag inte kommer ihåg den mer än att jag älskade den. Jag kan därför inte riktigt avgöra hur trogen den är boken men jag tycker att den var riktigt bra som film - jag gillar skådisarna, storyn och miljön. Filmen bjuder på både skratt, värme och tårar. Jag blir väldigt resesugen när jag ser den och sedan är ju kläderna helt ljuvliga också :-)

Unna dig två fina timmar i soffan ikväll och se Guernsey-filmatiseringen - klart värd det! 

4 kommentarer: