måndag 2 juli 2018

Den lilla bistron i Bretagne

Tack Bazarförlag för rec.ex.

Vissa böcker är väldigt vackra att titta på och den här är just en sådan - kolla så fin! Bokens omslag tycker jag skvallrar om mys och semesterfeeling och det är precis vad jag får när jag läser. 

Vackra vyer, en tragisk berättelse om en kvinna som tröttnat på livet och som behöver en ny chans att få blomma upp. Vad skönt det är att få följa Mariannes yttre och inre resa när hon inser att livet kan vara så mycket mer än att bara vara i sitt kärlekslösa äktenskap. Äktenskapet får mig att tänka på detsamma i Blybröllop, men här blir det som tur är en annan utväg. Jag myser, jag gråter och jag blir väldigt sugen på att resa. Jag tycker att det är fina sidohistorier - alla kärlekspar som är eller vill bli och också de fina vänskaperna som finns bland befolkningen. Det här är feelgood på en bra nivå och jag tycker bra om den. Rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar