söndag 29 juli 2018

Bokmaskarna läser Annabelle

 Bokmaskarna gick lite utanför det vanliga och läste en bok i deckargenren - och vi gillade! Det var mitt förslag, jag fick upp ögonen för den här förra sommaren när den hyllades som en fantastisk debut och jag blev för ovanlighetens skull sugen på att läsa den - trots att detta inte vanligtvis är en genre jag läser.

Jag gillar småstadskänslan, ute på landet. Den nästan klaustrofobiska känslan där alla känner alla och vet allt om allt, det finns liksom inga hemligheter. Jag gillar också att vi får små smygtittar på vad som hände den där natten när Annabelle försvann. Däremot har jag lite svårt för utredaren som har det så trassligt i sitt liv att hon dricker bort sitt förstånd och vägrar ta emot hjälp - okej, så vi får en förklaring till hennes förflutna men ändå, det blir lite väl svart ibland.

Allt som allt så är boken spännande från första sidan och jag ville inte lägga ifrån mig den förrän den var färdig - jag tyckte också om slutet vilket är sällan jag gör i böcker. Mörk, spännande och inte lätt att avslöja...

1 kommentar:

  1. Jag tyckte också mycket om denna. Ser fram emot hennes kommande bok!

    SvaraRadera