onsdag 4 juli 2018

Två härliga böcker om geeky girls



Jag har spanat ett tag på den här lilla pärlan och iom att börjat hitta min inre nörd och i år för första gången varit på sci-fi-mässa så kändes det rätt i att ta tag i läsandet av boken.

Den är skriven av en riktig fangirl och är såklart riktad till likasinnade - här finns beskrivningar av olika typer av fangirls, språket de använder, beteende, hur man hanterar elaka internettroll som hävdar att du, eftersom du är tjej, inte alls kan gilla Star wars/datorspel/whatever lika mycket som riktiga män. Jag gillar verkligen boken och rekommenderar den starkt om du är eller känner en fangirl. 

Jag blev oerhört sugen på att åka utomlands på något större comic cons och liknande. Jag har allt en liten fangirl inom mig...



Jag har också passat på att lyssna på en annan geeky girl och det här var underhållande lyssning. Tyvärr har jag inte sett så mycket där Felicia Day medverkat men jag känner till henne och jag gillar det hon har att säga. Här har vi en väldigt cool tjej som är stor i internetvärlden och hon är rolig och intressant att lyssna på. Tyvärr är det nu lite för längesedan så jag minns inte riktigt några bra exempel men jag rekommenderar boken! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar