lördag 23 juni 2018

My life in book tags

Vad hände egentligen? Bloggen kom av sig, det är vad som hände. Lite för mycket som hände samtidigt (rätta NP, sätta betyg, vara mammaledig, avslutningar hit och dit och en Friskiskurs uppå det.)

Nu är det sommarlov och jag ska försöka blogga ikapp allt jag läst och fortsätta framåt - hoppas jag har några läsare kvar :-)

Den här hittade jag hos Villa Freja och smygstartar med den.

1. Find a book for all of your initials.


L, M, E = mina initialer. Ganska nöjd över att hitta tre böcker med en röd tråd ❤️

2. Count your age along your bookshelf. What book is it?


Ganska passande att den 38e boken är en bok jag fått i födelsedagspresent.

3. Pick a book set in your country (or city).


Jag hittade ingen bok från där jag bor men den här utspelar sig i Sverige och huset på bilden är väldigt likt mitt - men jag har rött tak och en stor altan runtom. 

4. Pick a book which represents a destination you'd love to travel to.


Alltid Toscana - jag vill leva där!

5. Pick a book that's your favourite colour.


Gult är inte fult!

6. Which book do you have fondest memories of?


Lite svårt, jag har fina minnen av så många böcker men det här är en av de första jag läste när jag under gymnasiets sista år upptäckte att läsning faktiskt var kul. Jag minns att jag tyckte den var så romantisk och så vacker. 

7. Which book did you have the most difficulty reading?


Det tog mig tre försök över en väldans massa år innan jag väl kom igenom den här och då älskade jag den. 

8. Which book in your TBR will you feel the most accomplishment in finishing?


Jag vet inte hur många år jag sagt att jag ska läsa den här... Kanske blir det äntligen av?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar