tisdag 26 juni 2018

Gröna fingrar sökes



Oj oj, det här med att skriva om böcker långt efter att man läst dem... Den här såg jag i mitt flöde och omslaget lockar ju definitivt till läsning (eller i detta fallet lyssning). Jag vill säga feelgood om den men den behandlar samtidigt två ganska så hemska ämnen... Trots detta är det ganska mysig lyssning och jag gillar att den inte bara löser alla problem så enkelt.

En äldre dam behöver hjälp med sin kolonilott och en mamma som behöver komma bort med sitt barn svarar på annonsen och flyttar in. Griniga gamla gubbar, svartsjuka män, snälla killar och en tam kakadua är fina ingredienser som för handlingen framåt. Jag rekommenderar boken - en skön sommarbok.

3 kommentarer:

  1. en trevlig bok där allt löser sig till slut, men inte så mycket trädgård

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen en mysig bok! Med både sorg och glädje.

    SvaraRadera
  3. Jag gillade också den! Omslaget matchade innehållet väl och visst är det feelgood även om tunga ämnen avhandlades. Fågeln är en kul karaktär! :)

    SvaraRadera