söndag 11 mars 2018

Geekerella



Den här boken fick följa med hem från SF-bokhandelns monter under Bokmässan för några år sedan. Det är en skön version av Askungen så visst vet jag vad som kommer hända, men det gör inget. 

Gillar du sci-fi-mässor, tv-serier, nördkultur och Askungen så kommer du gilla den här. Jag blev extra glad eftersom det lite då och då kom fram lite Doctor Who-referenser. Jag gillar hur författaren lyckas få ihop allt - t.ex. så jobbar Elle i en vegansk foodtruck som heter ”The spicy pumpkin” så vår Askunge åker ju faktiskt runt i en (typ) pumpa. Den magiska fén är här hennes blåhåriga kollega och prinsen är tjejidolen och tv-såpa-stjärnan Darien Freeman - en kille som Elle verkligen inte tycker om! Han har dock fått huvudrollen i en modernisering av Elles favoritserie Starfield och deras öden möts på ett oväntat sätt... 

Jag tycker att boken är väldigt charmig och inland lite jobbig, speciellt eftersom man vet vad som komma skall, jag vill liksom bara att det ska gå bra för Elle och att hennes styvfamilj ska sluta vara så elaka. 

Absolut en bok jag rekommenderar, men det är nog bra om du är lite nördig 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar