måndag 22 januari 2018

Omläsning: Alla borde vara feminister



En liten bok med stort innehåll - jag kom på den briljanta idén att mina elever ska få läsa denna och hålla ett argumenterande tal utifrån den. Vi får se hur det blir men jag tänker att det kan bli intressant - framför allt ser jag fram emot att iaf någon av dem fattar varför man kan tycka att alla borde vara feminister.

Jag läste den för några år sedan, även då med elever som skulle hålla tal nu blev det en snabb omlyssning så att jag hade den färsk när jag presenterade den för eleverna. Visst kan inte allt hon beskriver kännas igen här i Sverige men det finns fortfarande mycket att jobba på.


3 kommentarer:

  1. Verkligen! Visst delades den ut i skolor flr ngt år sedan?

    SvaraRadera
  2. Kände mig mycket tacksam över att leva i Sverige i en tid där många, om ännu inte alla, av dessa saker är självklara.

    SvaraRadera
  3. jo, förhållandena är tuffare för kvinna i USA

    SvaraRadera