måndag 22 januari 2018

Böcker som hittat hit

Som bokälskare och bokbloggare händer det ju ibland att en bok eller två ”magiskt” dyker upp här hemma. Ibland via brevlådan och ibland via en bokhandel. Jag tänkte ni skulle få se vad som hittat hit sedan i julas:



1. Jag har länge velat ha PT-Fias bok och eftersom ingen verkar förstå mina hintar så köpte jag den själv via henne när hon la ut en förfrågan via Instagram. Fick den signerad och den hann ligga här fint i några dagar innan ettåringen tyckte att den skulle målas på... 

2. Yxmannen har jag velat läsa sedan den kom ut och när jag nu hade ett fullt stämpelkort hos Pocketshop så bestämde jag mig för den. 

3. Jag har inte läst mer än Oceanen vid världens ände av Gaiman men spontanköpte den här på nyårsafton efter att jag sprungit Sylvesterloppet. Var nog hög på endorfiner men den är intressant. Iom att det är krönikor så läser jag några då och då, den här kommer hålla länge.

4. Louis Bäckelin Förlag skickade mig dessa två före jul och de verkar riktigt bra båda två.

5. Jag fick ett ryck och insåg att jag ville ha hela Finishing school-serien. Har läst de två första än så länge och älskar! 

6. Den här köpte jag till mig själv i försenad födelsedagspresent från svärmor. Vi bestämde att vi gör så varje år - då får jag iaf böcker från någon i present! Från SF-bokhandeln i Gbg. 

7. Och när jag då klagar på att jag aldrig får böcker i present så hade faktiskt min chef köpt böcker till alla i julklapp. Alla andra fick Hjärnstark men eftersom jag och maken jobbar ihop fick jag en annan bok, nämligen en om egentid. Har precis läst och gillat den! 

8. Lind & co skickade hem den här häromdagen, det är tredje delen i en serie. Jag har de två första olästa i hyllan så det blir att ta tag i dem nu. 

3 kommentarer:

  1. Yxmannen är verkligen jättebra! Den är också den enda av dina böcker som jag läst.

    SvaraRadera