onsdag 27 december 2017

Miraklet på Richmond Street



Den här boken har jag spanat på länge och tycker den verkar vara min grej. När Pocket Shop hade "Bläck Friday"-rea så passade jag på att spontanköpa den och började läsa direkt.

Jag har lite svårt att säga vad den handlar om, den är väldigt konstig. Jag får lite Amelie från Montmartre-vibbar av den. Det berättas om folk på ett sätt som det görs i den filmen - ganska irrelevanta fakta om personer som knappt ens är biroller. Annars så är de viktiga personerna en ung tjej som älskar att sjunga jazz, en lärarinna som träffar en gammal kärlek och en man som riskerar att förlora sin klubb och sin familj. Allt utspelar sig dagen innan julafton, men ingenstans nämns något om jul julstämning eller sådant så om man, som jag, tror att man ska läsa en julbok så har man fel.

Inte det bästa jag läst direkt men den är inte dålig - bara udda.

3 kommentarer:

  1. lite nyfiken på denna, fint omslag, jag spontanbeställer ofta på biblioteket

    SvaraRadera
  2. Ligger ju nu i min julläsningshög😊

    SvaraRadera