onsdag 27 december 2017

If your body could talk



Ibland är det väldigt bra att spela bingo. Jag ar nu i höst varit med i "Höstbingo" och en av rutorna att kryssa var "En bok om brev eller e-mail". Jag hade länge svårt att komma på något att läsa där men så sökte jag på brev och letter i Storytelappen och hittade den här. Alltså, en sådan bok!

Min vana trogen att lyssna på en faktabok medan jag är ute och joggar så satte jag igång den här och älskade från första stund. Det här är en bok jag tycker alla borde läsa/lyssna på. Den handlar om brev som din kropp skriver till dig och man får sig ett gäng tankeställare...

Om din kropp kunde välja skulle den stanna kvar hos dig? Hur talar du om din kropp? Tänk att den kan höra dig - hade du talat så om en kompis när hen lyssnar? Tänk på att behandla din kropp så som du själv vill bli behandlad: med kärlek, värme och respekt.

Gör dig själv en tjänst och lyssna på den, din kropp kommer tacka dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar