söndag 17 december 2017

Filmälskarens guide till Paris



En sådan ljuvlig liten bok! Jag vet inte vad jag blir mest sugen på: en Parisresa eller ett filmmaraton. Det här är helt klart en bok jag rekommenderar om du tänkt besöka Paris eller bara vill minnas tillbaka på resor dit. Under läsningen så minns jag ställen jag besökt; den där parken jag fikat i och de där smågatorna där jag strosat längs. 

Bland alla filmer som nämns så har jag sett många men det är framförallt två favoriter som är Paris för mig; Amelie från Montmartre och Midnatt i Paris. De är båda filmer som verkligen visar Paris, de är romantiska, udda och roliga. 

Jag tycker att författarna till den här boken verkligen hade en kul idé och de genomför den väl. Boken är ett måste för Parisälskaren och du får ett gång härliga filmförslag när längtan blir för stor. 

Tack Bucket list books för rec.ex.

2 kommentarer:

  1. underbar bok, man blir sugen både på det ena och det andra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. (trots att jag varit i Paris en gång - utan pengar i min ungdom - men sett mycket bra filmer)

      Radera