söndag 12 november 2017

Titta han läser

Min man läser ungefär en bok om året - jag får vara glad för det lilla :-) Det är inte så att han ogillar läsning, det är mer det att han prioriterar annat (typ träning, tv-serier, bygga om hemma) nä han har tid över. När han läser ska det dessutom vara något som intresserar honom och som han kan lära sig något av. Under våra åtta år ihop så har jag gett honom en gäng löparböcker och några skönlitterära - det får långsamt men han har tagit sig igenom dem. Själv läser jag ju lite mer och oftare, men den största skillnaden vi märker är att jag minns knappt boken veckan efter medan han kommer ihåg sina för alltid. 

Eftersom det sker så sällan blir jag väldigt glad när jag ser honom läsa, alltså såg jag till att barnen gav honom en bok idag på fars dag. Vårt matematiska universum av Max Tegmark ska nog passa den matematik- och fysiklärare, eller vad tror ni? 





2 kommentarer:

  1. Men vilken mysig plats att sitta och läsa på!

    SvaraRadera
  2. Samma med min man. Ungefär en bok per år och den tar lång tid att läsa. Ekonomiskt värre är det ju iallafall, jämfört med mig.

    SvaraRadera