tisdag 10 oktober 2017

Let’s just say it wasn’t pretty



Jag älskar Diane Keaton och har läst hennes tidigare bok Then again. När jag såg den här på biblioteket var jag bara tvungen att läsa den. 

I den här boken skriver Keaton om skönhet, om åldrande, om att vara tonårsmamma när man är över 60 och om sin hunk-vägg. Det är ärligt och vi får lära känna kvinnan bakom de tonade glasögonen och de stora hattarna. Hon berättar om värst-klädd-listorna hon hamnar på, om hur både hon och hennes manliga kollegor blir äldre men att det i filmbranschen är olika hur detta ses på. 

Jag tycker att det är härligt att höra om hennes hunk-vägg. Hon har en vägg där hon sätter upp kort på manliga skådisar hon beundrar/tycker är vackra. Några av dem har hon dejtat, några filmat med och några aldrig träffat. 

Det här är en intressant bok och jag rekommenderar den. Jag kryssade ”om en kvinna som gjort avtryck i historien” i Höstbingot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar