torsdag 5 oktober 2017

Bokmässan som kom av sig...

Idag är det en vecka sedan Bokmässan i Göteborg drog igång. Som alltid är detta en ”högtid” jag ser fram emot, precis som de flesta andra i boblmaf (bokbloggarmaffian). Det är inte bara fyra dagar av böcker och författare som lockar, det är chansen att få träffa alla mina vänner, dem som jag annars mest träffar i sociala medier. Att få umgås med likasinnade, dricka bubbel och nörda loss i författare och deras böcker. 

Men.

Jag hann med tre ensamma timmar på mässan och sedan åkte jag hem. Matförgiftad. Sov och spydde resten av torsdagen. Sov och knaprade kex under fredagen. Började bli lite människa under lördagen och på söndagen kunde jag äntligen äta normalt igen. 

Jag missade mingel, missade mina vänner, missade finmiddag, missade författarintervju. 

Men jag hann shoppa lite under de tre timmarna... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar