onsdag 26 juli 2017

Whatyoureadin Wednesdays


Idag är det onsdag och jag sitter i en stuga på en liten ö. Jag har varit uppe i några timmar medan resten av folket (inkl. lille Henry) sover. Rätt skönt med lugnet och tystnaden :-)

Varje onsdag postar jag samma frågor och förhoppningsvis nya svar. Jag hoppas att ni vill hänga på och svara här i kommentarerna eller på egna bloggar. 

Here goes! 

Whatyoureadin today?

Whereyoureadin today?

Mina svar (än så länge):

Whatyoureadin today? Jag läser Born to run, jakten på löpningens själ av Christopher McDougall

Whereyoureadin today? I en soffa på en ö utanför Västervik. Semester, goda vänner, båtliv och glada barn. Jag tar all lästid jag får - boken är väldigt intressant och igår när jag hade läst om hur Tarahumarafolket springer dagarna i ända så gick jag ut på ön i mina barfotaskor och tog mig en (förvirrad) joggingtur (dvs jag sprang vilse). Hur skönt som helst att springa i snår, klippor, grus och annat kul.


2 kommentarer:

  1. I bil på väg från Stockholm till Lund så idag blir det nog inte mycket läst (blir åksjuk), men dottern kör ljudbok i baksätet - någon del ur Warriorsserien - och kanske hinner jag några sidor i Ferrantes tredje roman.

    SvaraRadera
  2. Jag läser "Eleanor & Park" av Rainbow Rowell i en av fåtöljerna i vardagsrummet. Funderar på att ta en lätt promenad i sällskap av pågående ljudbok som är "Bettys värld" av Marie-Louise Marc.

    SvaraRadera