onsdag 8 februari 2017

Bubbelhelgen i Varberg

Lördag förmiddag begav vi oss mot Varberg och helgens läsretreat. Där väntade delar av Bokbubblarna och boblmafs finest och vi lunchade gott.


Efter lunchen en snabb vända till en härlig butik (som jag återigen glömt namnet på) där jag köpte en plåtuggla och lite te. Vi checkade in på Hotell Gästis och mötte upp de andra igen för lite pocketbyte. Jag fick den enda bok jag redan läst men Annette och jag bytte och fick Nattens cirkus istället. Det var Mrs Book Pond som hade med den och den lät väldigt intressant av hennes beskrivning. Jag fick också en bok till mitt Austenprojekt ifrån Anna - den ska bli kul att läsa! 



Vi fikade lite, tjötade och sedan gick några av oss ned till Leninbadet och njöt. Jag och Sofie satt i det "meditativa fotbadet" (dvs fotbad med stenar) och planerade roligheter för Bokbubblarna framöver. Anna var snäll nog att ta en promenad med lilleman under tiden och när han och jag sedan återförenades var vi båda glada och avslappnade ;-)


På kvällen var det dags för middag, bubbel, babbel och bokquiz. Jag hade fixat ett quiz i tre delar och sista delen uppskattades mycket av deltagarna. (De andra delarna - not so much). Gissa författaren av emojis. 



Bild lånad från Enligt O
Bild lånad från Enligt O

Runt 23 drog jag och lilleman oss tillbaka till hotellrummet. Jag fick läst ca 20 sidor i Operamopsen och sedan däckade jag. 

Camilla (Mind the book) hade fått storbeställning på Bokbubblarhalsband och vi blev supernöjda! 


Dagen efter var det god hotellfrukost, lite bokletande i hyllorna (fem böcker fick man ta med sig hem från hotellets hyllor) och sedan bokcirklade vi om Musselstranden som alla enigt gillade. 


Jag skänkte min bok (med en hälsning) till hotellet. 

Vi ändrade till 2017 sedan...

Bokbubblarna stannade kvar en stund när de andra åkt hem. Vi värvade Anna till vår grupp, bestämde att det här ska vara en årlig grej och klappade oss själva på axlarna för en väldigt trevlig retreat! 

De böcker jag tog med från hotellet. 


För fler bilder se #babbelbubbelböckerbad

3 kommentarer:

  1. Ja, tradition!!!!
    Tack för att ni fixade.

    SvaraRadera
  2. Låter riktigt mysigt och roligt :)

    SvaraRadera
  3. Låter så himla härligt! Jag har inte någon riktig koll på vilka ni i Bokbubblarna är egentligen, men på var och varannan bokblogg jag följer har det dykt upp inlägg liknande ditt så jag misstänker att ni var ett gäng rutinerade bloggare som åkte till Varberg. Låter jättemysigt!

    SvaraRadera