tisdag 15 november 2016

Låt mamma bajsa ifred!


Det här är en bok som passar alldeles utmärkt som amningsläsning. Det är Malin Meekatts blogg som blivit bok och den vann mig redan på inledningsorden (som jag kanske felciterar, har inte boken här): "Jag älskar mina barn men ibland hatar jag att vara mamma. Och det är okej att känna så." Det var precis vad jag behövde höra vid rätt tillfälle - en sådan där dag där barnen och jag inte är på vårt bästa humör. 


Det här är en skön bok, ibland skrattar jag så lilleman guppar när han ligger vid bröstet, ibland fulgråter jag hysteriskt så han blir genomvåt. Boken är nämligen inte bara rolig, som så mycket i livet så finns ju tråkigheter där och Malin berättar ärligt om sorgen och saknaden efter sin mamma. 


Jag tycker verkligen att boken har många igenkänningspunkter, speciellt nu när jag har två små ungar i huset. Sedan finns det delar där jag inte känner igen mig - men så är det ju såklart, bara för att man är förälder behöver inte allt vara lika. 


Hur som helst en bok jag kan rekommendera - men främst till er med småbarn. #lindaläser2016

2 kommentarer: