söndag 28 augusti 2016

Jag läste en gravidbok och kom på...


Kom på igår att jag under denna graviditet inte läst en enda gravidbok - det blir ju lätt så när man redan har barn innan och tycker sig "kunna allt". Men men, samtidigt är det ju lite kul att götta ned sig i andras gravidhistorier. 

Har inte läst något av/om Blondinbella innan men det är ju ganska intressant att jämföra våra historier. Jag var 33 när jag fick Brita, hon var 23 när hon fick sitt barn. Tio år gör rätt mycket. Sedan är jag tydligen en ganska ohispig person av naturen, jag oroade mig aldrig för missfall, sjukdomar, förhållande eller jobb. Tog allt som det kom och trots att jag genomgick en skitjobbig graviditet (uppsvälld, handikappad, sjukskriven de sista månaderna samtidigt som vi flyttade in i renoveringshuset från helvetet utan värme, kök, varmvatten och elektricitet) och sedan genomgick en skitjobbig förlossning (3 dagars försök till igångsättning som slutade i akut snitt) så är mina minnen rosaskimrande och mysiga. (Har under denna graviditet insett att jag gick på morfin ett bra tag under förlossningstiden... Kan ha med saken att göra.) 

Jag har en mycket bättre och lättare graviditet den här gången - även om jag just nu (har en vecka kvar) inte riktigt ser det så. Huset är i ordning, kroppen fungerar någorlunda bra och jag har ett inplanerat snitt framför mig. Easy peasy. Typ. #lindaläser2016

2 kommentarer: