tisdag 2 augusti 2016

Årets längsta titel?


Jag köper ofta böcker baserat på omslag eller titel och det brukar oftast visa sig vara rätt. Ibland blir det dock inte riktigt så... 

Den här boken med den fantastiskt långa och vackra titeln valdes som månadens bok för Bokbubblarna då flera av oss fallit för titeln. På måndag ska vi träffas och diskutera den men redan nu har ord som "långsam" dykt upp. Den är långsam. Seg. Poetiskt vacker (tror jag). Jag stör mig på att ingenting händer och att jag inte kan bestämma mig för on det finns en story eller inte. Jag tycker näst sista kapitlet är jättefint och det känns som att jag sett en film när jag läst klart - men jag kan samtidigt inte riktigt säga vad boken handlade om. Längtan bort kanske... #lindaläser2016

2 kommentarer:

  1. Kul att du gjort en spellista! Jag ser fram emot måndag, det finns att prata om i den här boken :-)

    SvaraRadera