tisdag 16 augusti 2016

Austentips på Göteborgs kulturkalas

Som höggravid så försöker jag hålla nere aktiviteterna under veckan - speciellt eftersom jag bestämt mig för att jobba de sista tre veckorna (exakt tre veckor idag tills bebisen plockas ut). Trots detta har jag ju såklart kollat igenom programmet för Göteborgs kulturkalas som börjar idag.

Det finns väldigt mycket för alla smaker men det som fastnade på min radar var såklart ett Jane Austen Tea party nu på lördag den 20/8 kl. 12-14.30 på Röhsska muséet. Det är ett samarbete mellan Tjolöholms slott, Röhsska och Folkuniversitetet. Här är programmet:

Program:
12.00 Tjolöholm och Röhsska hälsar välkommen
12.05-12.20 Tjolöholm berättar om utställningen Jane Austen. Filmkostym på Tjolöholms Slott och vad som karakteriserade modet på Jane Austens tid.
12.20 – 13.00 Paulina Helgeson, kulturskribent talar om Jane Austens författarskap
13.15-13.40 Röhsska visar nystilar inom inredning i utställningen Röhsska museets formhistoria.
13.40-14.30 Tea Party i Studio Röhsska. Kom utklädd eller prova på tidstypiska kläder från 1800- talet. Vi bjuder på thé och i caféet finns utvalda kakor att köpa.

Jag hoppas att jag kommer orka gå! Någon annan som är sugen?

Gk01 20160513092058
Bild lånad från Kulturkalasets hemsida

3 kommentarer:

  1. Men åh, det här har jag missat! Tack för tipset, det får jag ju verkligen försöka gå på.

    SvaraRadera
  2. Du kan väl skicka ett mess på Facebook om du bestämmer dig för att gå, så kan vi ses där? :)

    SvaraRadera