söndag 17 april 2016

Årets bästa bok - Hausfrau


Jag har nu läst årets bästa bok, tack "alla" för tipset. Jag trodde inte att jag skulle gilla den då den jämförts med Madame Bovary, men åh, den kryper under skinnet på en och jag ville inte lämna den. 

Om en kvinna som känner sig utanför i ett nytt land, hon går i terapi och hon använder sex och älskare för att slippa tänka. Inte kan det väl sluta väl? 

Jag tycker att författaren skickligt har fångat en tristesskänsla - utan att göra boken tråkig. Den är långsam och jag har för en gångs skull inte haft bråttom med att läsa färdigt den. Sista sidorna lästes ut ätandes frukost på ett café - hela boken har jag känt att den borde läsas ensam på ett café. Jag älskade boken, jag är väldigt glad att jag läste den! #Lindaläser2016

9 kommentarer:

  1. Ojdå! Då kanske jag borde sätta upp den på min lista. Har sett den tidigare, men inte trott att den var så bra. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Åh, den här boken måste jag läsa! Har läst flera hyllningar av den.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev verkligen överraskad över att jag tyckte den var så bra.

      Radera
  3. Ska bli spännande att prata om den med bokbubblarna!

    SvaraRadera
  4. Den var ju verkligen helt fantastisk! Vad roligt att den inte infriade dina Bovary-farhågor!

    SvaraRadera
  5. Måste läsa den snart jag med :) Och ja! Läsa på fik är härligt! Och vissa böcker känns verkligen som café måsten ^^

    SvaraRadera
  6. jag tyckte bättre om Madame Bovary...

    SvaraRadera