söndag 3 april 2016

What I Instaread


Läste snabbt ut boken som Bokbubblarna ska bubbla om på onsdag. 

En hemsk berättelse, baserad på sanna historier om flickor i Mexiko som rövas bort pga sin skönhet. Om korrupta poliser, knarkkarteller och fattiga familjer som gräver gropar att gömma sina döttrar i. Om hur drömmar inte slår in, hur alla män försvinner från byn och hur man lär sig i tidig ålder att begrava lik så att inte gamarna leder de farliga männen dit. 

Det här är en förvånansvärt lättläst bok med tanke på det svåra ämnet - och det är det jag reagerar på. Jag tar inte alls åt mig vad som händer, de hemskheter som personerna befinner sig i. Det hoppas vilt i handlingen - kanske för att den ska berättad ur en ung flickas perspektiv, men det händer så mycket på samma gång hela tiden. 

Lite synd, jag känner att man borde reagera mer vid en sådan här läsning. #Lindaläser2016

2 kommentarer:

  1. Den här vill jag läsa! :)

    SvaraRadera
  2. Den har jag haft i hyllan, men lånade precis ut den till svärmor. Får läsa när den kommer tillbaka. Är ändå lite nyfiken.

    SvaraRadera