måndag 2 november 2015

Min första Rowell...


Jag vet, "alla" andra har redan koll på hur bra Rainbow Rowell är, men bättre sent än aldrig så vet jag det nu också. Chick lit skriven med en man i centrala rollen, och utan skitstövlar till killar och dystra Mr Darcytyper. Jag som länge efterfrågat en varierad chick lit blev verkligen inte besviken. 

Brevform. Jag älskar böcker i brevform. Kanske är det voyeuren i mig som gillar att få ta del av andras liv, eller så är det latmasken; det går ju snabbt att läsa i brevform. Dessutom tycker jag, precis som Lincoln, att Jennifer och Beths mail är riktigt sköna och underhållande. Visst har jag gamla mailkonversationer mellan mig och vänner sparade på en hårddisk någonstans. 

Vänskap, familj, hemligheter och kärlek kommer tillsammans fram så fint och ganska realistiskt i den här boken. Det är ett trovärdigt scenario och jag älskar att det inte alltid går som man tror. En väldigt charmig bok som får mig att vilja läsa mer från författaren. #LindaLäser2015

4 kommentarer: