torsdag 29 oktober 2015

Äntligen utläst!


Egentligen borde jag ha varit klädd i någon av mina vintageaktiga klänningar när jag läste den här, men en onepiece är ju mysigare... 

Äntligen lugnande det ned sig på jobbet och bokklubbsböckerna var utlästa så jag kunde ta tag i min underbara chick lit-/feelgoodhög. Jag har inte läst Fiona Harper förut men älskar filmklubbsböcker som kretsar kring verkliga personer. Nu har jag tyvärr dålig koll på Doris Day, jag tror faktiskt inte jag sett någon av hennes filmer (jag är mer en Audrey Hepburn-tjej), men man behöver inte ha koll för att läsa boken. 

Kärleksförväxlingar, vänskap, familjeproblem och Doris Day är starka ingredienser i boken, som jag tycker är väldigt trevlig att läsa. Visst, jag stör mig lite på Claire, huvudpersonen. Hon är lite för snabb att döma andra och lite för låst i sitt tankesätt, men men, det hade ju inte blivit samma story annars. 

Jag gillade verkligen boken och kan absolut tänka mig att läsa mer av Harper. Ser t.ex. att hon har en julig chick lit ute nu... #LindaLäser2015

2 kommentarer: