måndag 12 oktober 2015

Äntligen utläst!


Ibland lyckas man välja helt rätt bokklubbsbok. Ikväll har vi haft möte med Bokbubblarna och därför satt jag hela dagen igår och läste den här otroligt underbara men fruktansvärt sorgliga boken. Den kan inte annat än beröra dig, speciellt om du är förälder, och den skapar samtidigt en intressant diskussion kring rätt och fel och visar hur svårt detta kan vara när det inte är svart eller vitt. 

Ett barnlöst par, ensamma på en ö med ett fyrvaktartorn, hittar en båt med en död man och en levande bebis i. Vad gör man? 

Jag kramade min dotter lite extra igår under läsningen och hon sprang och hämtade papper åt mig att snyta mig med :-) 

Fantastisk bok, läs den! Se bara till att du har näsdukar redo... #LindaLäser2015

8 kommentarer:

  1. (har sett den där filmen om finska krigsbarn när barn slits mellan sina föräldrar och fosterföräldrar)

    SvaraRadera
    Svar
    1. (och i biopubliken satt vuxna män och grät)

      Radera
    2. Usch, men den här är inte hemsk på samma sätt. Mer fin än hemsk.

      Radera
  2. Tack för tipset! Kanske är något för mig!

    SvaraRadera
  3. Är otroligt sugen på att läsa denna.

    SvaraRadera