torsdag 20 augusti 2015

Sommarens bästa från Bokmaskarna

Jag försöker få lite ordning på min ena bokklubb, Bokmaskarna, så vi följer Kulturkollos sida och tänkte hänga på deras olika utmaningar. Den här veckan vill de att vi sammanfattar sommarens bästa. Här följer Bokmaskarnas svar:

Mina:
Sommarens…
Bästa bok: svårt val, har läst många härliga chick lits. Jag tror att The Travelling Tea Shop vinner.
Bästa tv/film: Oj, vi såg på väldigt mycket film i somras. Minions var rolig och Blended var överraskande bra. Finns på Netflix och rekommenderas varmt.
Bästa dag: alla fina dagar jag fick med min familj
Projekt: sy en klänning. Jag köpte mönster, tyg och sedan hände inte mer... Får se om den kanske blir sydd nu i höst.
Skönhetsupplevelse: att helt plötsligt känna sig snygg i cykelhjälm.
Nya bekantskap: ny och ny, men vi är ett gäng grannmammor som börjat umgås. Väldigt trevligt att dricka vin och äta gott ihop -  utan män och barn :-)
Lärdom: ha alltid med mutor om du ska åka tåg med en 2,5-åring i flera timmar.
Kulturupplevelse: jag och Kulturkollos senaste tillskott, Johanna, såg på Matthew Bournes Svansjön (på tv iofs, men ändå).

AR:
Sommarens…
Bästa bok: Tigrar i rött väder
Tv: Sommar med Ernst vilket helt oväntat har blivit As favoritprogram

Bästa dag: när hela familjen var på Astrid Lindgrens värld. Barnen var helt begeistrade
Projekt: städning av tvättstuga, pannrum och hall
Skönhetsupplevelse: NY från parken The highline
Ny bekantskap: veggiw creamcheese. Mums!
Lärdom: det går inte att köra på i 110 jämt, ibland behöver man vila
Kulturupplevelse: La traviata på Opera på Skäret. Vilka röster!

 
CB:
Sommarens…
Bästa bok: Stolthet och fördom och zombier
Bästa tv/film: Master chef

Bästa dag: när A (storebror) kom och hälsade på på sjukhuset när vi fått lilleman
Projekt: ta hand om barn samtidigt som T fixar maskinhall
Skönhetsupplevelse: öhhh, att få ta en dusch!
Nya bekantskap: lilleman
Lärdom: att det är tufft att ha en nyfödd
Kulturupplevelse: sorry, ingen!


AG:
Sommarens…
Bästa bok: Konsten att höra hjärtslag (tror den kan bli den bästa i sommar)
Bästa tv/film: Kikis expressbud
Bästa dag: bröllopsdagen

Projekt: börjat rensa ut gamla kläder
Skönhetsupplevelse: att många plötsligt tror att jag är mycket yngre än jag är
Nya bekantskap: lärt känna min farbror och hans fru lite bättre
Lärdom: övning ger färdighet (fläta hår ofta)
Kulturupplevelse: Intressant guidning på Bohus fästning

8 kommentarer:

  1. Ett tag på 80-talet hade vi "dammiddagar". Det var riktigt kul kvällar. Och man hade kunnat tro att de som redan hade barn och kunde tillbringa en kväll utan dem skulle ta tillfället i akt. Men vad pratade de om? Jo, sina barn ;)

    SvaraRadera
  2. Jättekul att ni vill hänga på! Himla mycket trevligt har ni gjort, sett och läst också :-) Minion-filmen var himla rolig, och jag har också försjunkit i Masterchef (den australiensiska varianten) under sommaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker ni gör så bra enkäter/utmaningar och då de andra i bokklubben inte är lika boknördiga eller bloggar/läser bloggar tycker jag ert kollo är en bra samlingsblogg.

      Radera
  3. Vilken kul enkät! Jag kör den i morgon!

    SvaraRadera
  4. Sy en klänning - wow! Det är typiskt sådant jag inte har en aning om hur man gör! (Kunde förstås inte låta bli att svara på enkäten på min blogg.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag eller, men det ska väl inte vara för sent för att lära sig :-)

      Radera