lördag 22 augusti 2015

Äntligen utläst!


Jag älskade verkligen Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald och nu har jag läst hennes andra bok. 

Den här gången är vi i en liten håla i Sverige och får träffa en (ung) mamma som inte riktigt vet vad hon ska ta sig till när dottern flyttat hemifrån. Kanske ska hon börja köra motorcykel? Bli projektledare? Skaffa en yngre älskare? Helt omöjliga idéer - eller? Kan man ändra invanda mönster? Kan man förändras? 

Det tog lite tid innan jag kom in i den här, den fångade mig inte direkt, men efter ett tag var det samma läsflyt och dragningskraft som den förra boken gav. Jag tror att det som gör den svår för mig att ta till mig är att mamman är typ i min ålder men jag tycker hon känns så mycket äldre. Kanske hade jag också känts äldre om jag haft en 18-årig dotter istället för en 2,5-åring... 

Hur som helst så gillade jag boken, den når inte upp till debutboken men är absolut en trevlig och läsvärd feelgood! #LindaLäser2015

4 kommentarer:

  1. Jag gillade också Bivalds debutbok, men handlingen i den här känns inte lika tilltalande. Kanske blir den läst i alla fall nångång, för lättsam läsningen behövs ju titt som tätt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var absolut lättsam och feelgoodig, men den når inte upp till debuten.

      Radera