söndag 16 augusti 2015

Äntligen utläst!


Bokbubblarna läser Kim Gordons biografi och det kan tänkas vara mer intressant om man faktiskt hört talas om bandet Sonic Youth eller Gordon innan... Om man, som jag, bott under en sten, så har man kanske inte det och då blir den här boken mest en massa ogivande name dropping till höger och vänster. Det känns som att det är mycket Gordon vill berätta för oss men tyvärr finns det liksom ingen ordning i det hela. Varje mening är något nytt litet äventyr men som bara nämns och inte gås in på djupare. Svenskläraren i mig saknar en röd tråd... 

Jag brukar gilla att läsa biografier, det sker oftast på sommaren. Det är ju dock så att det är mer intressant att läsa om personer man känner till eller iaf kan relatera till, känna igen sig i. Jag skulle nog säga att jag har lite svårt för Gordon, endast baserat på det jag läser då. Jag har svårt att förstå det där konstnärliga, det artistiska. Jag läser hennes låttexter och ser hennes tanke bakom dem och jag förstår inte hur det ena kan vara relaterat till det andra. 

Tyvärr, den här boken är inte skriven för mig, men den kan säkert passa andra. #LindaLäser2015

2 kommentarer:

  1. En eloge till det faktum att du ändå läste ut boken! Själv bestämde jag mig för några år sedan att faktiskt släppa böcker som inte fastnat på mig efter ett visst antal sidor (hur många sidor beror på hur illa det står till). Det finns ju så mycket annat att läsa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vanligtvis lägger jag ned om jag inte gillar boken, men när det är en bokklubbsbok brukar jag försöka iaf :-)

      Radera