lördag 15 november 2014

Sisterhood of the World Bloggers Award

Enligt O har gett mig en Sisterhood of the World Bloggers Award, som går ut på att svara på tio frågor och skicka vidare tio andra frågor till tio favoritbloggare. Jag svarar gärna på bokiga frågor, tyvärr är jag ju något sämre på att skicka vidare sådant här...

1. Vilken bok önskar du dig mest just nu?
Lotta Lundgrens Tio lektioner i matlagning står på min önskelista, jag läste den förra året men vill äga den nu när jag hittat min matlagningspassion igen.

2. Vilken är din favoritgenre?
Jag skulle nog säga feelgood och bra chick lit.

3. Vad läser du helst inte?
Om hemskheter, speciellt om det är baserat på sanna historier.
 
4. Vilken är den bästa bok du läst hittills 2014?
Det står lika mellan Bea Uusmas Expeditionen och Hillary Jordans Mississippi
 
5. Vilken författare är riktigt överskattad?
Per Hagman
 
6. Och vem får på tog för lite uppmärksamhet?
Katie Fforde och Alexandra Potter - två bra författare som inte finns översatta till svenska. Sorgligt!
 
7. Vad skulle din självbiografi heta?
En lagom tjock bok om mina bästa år

8. När blir en bok för lång?
När den inte lockar till vidare läsning.
 
9. Vilken är den senaste bok du rekommenderar till absolut alla?
Senast jag rekommenderade böcker var det alla dessa.

 
10. Vilken bok vägrar du läsa för att du tycker författaren är osympatisk?
Ranelids böcker. Sorry.

Som jag skrev i början har jag svårt att skicka vidare sådant här men jag vill gärna upptäcka lite nya bloggare så om du som läser här tycker att jag bör besöka din blogg så svara på följande frågor och lämna gärna en kommentar så hälsar jag på :-)

1. Vilken bok borde "alla" läsa?
2. Lånar eller köper du helst dina böcker?
3. Vilken var din favoritbok när du var liten?
4. Har du någon bok du läst mer än fem gånger?
5. Hur kommer det sig att du började bokblogga?
6. Vilket språk vill du helst läsa på?
7. Är du med i någon bokcirkel eller liknande?
8. Beskriv dig själv med en boktitel du har hemma.
9. Har du några bokiga accessoarer? 
10. Vilken bok skulle du velat ha skrivit?



2 kommentarer:

  1. Brukar också vara kass på att skicka vidare, mne nu behöver jag också komma ut i bloggosfären lite. Lotta Lundgrens bok hade jag också velat ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tackar för att du uppmärksammade mig, välkommen ut!

      Radera