söndag 5 oktober 2014

Andra dagen på mässan

Lite sent, jag vet, men iaf...

Dag två på Bokmässan fick en hektisk start då jag skulle köra dottern till mina föräldrar innan jag kunde bege mig till boknördarnas paradis. När allt var avklarat så var det snabbt in, fixade mig en orangeprickig dramat (man vill ju vara som alla andra) och sedan var tanken att jag skulle lyssna på föredrag men istället träffade jag Bokomaten så vi gick och köpte smycken. Eller, jag köpte iaf. 


Sedan spenderades dagen med att shoppa lite böcker, lyssna på lite samtal, krama bokbloggare, dricka passionsmojito (!) och ha det allmänt trevligt. 


Passade på att äta fish & chips med Bokdetektiven och Marias bokliv.  

Jag lyssnade på Hedvig Andér för att lära mig hitta min stil och sedan sprang jag på en stilguru, nämligen Mind the book-Camilla. 


Mässdagen avrundades med mingel hos Hoi förlag där författaren Annika Mayer började prata med mig. När hon nämnde att hennes bok Stå inte för nära kanten har kallats "en norrländsk Bridget Jones" så hade hon lyckats sälja in den hos mig :-) Mycket trevligt! 


Här är allt som kom med hem dag 2:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar