onsdag 1 januari 2014

Utmaningar 2013 - hur gick det?

Hur gick det med utmaningarna 2013?

Ja, det gick okej tycker jag.

Jag var med i Pocketlovers Tre x Tre och bekantade mig med Jonathan Troppers böcker och hittade en ny favorit - speciellt Boken om Joe.

Jag drog igång en Wallflowerutmaning efter att ha omläst den fantastiska The perks of being a wallflower. Tanken var att läsa de 12 böcker som Charlies lärare ger honom. Jag läste dock inte alla - pga tidsbrist läste jag inte om de jag läst tidigare och sedan så var det några jag gav upp och en som var för tjock för att få en chans. Jag är glad att jag läste några av dem, mindre glad för några men det jag fått ut av det hela är att jag förstår hur läraren tänkte (eller författaren...).

Största utmaningen var nog att läsa 80 böcker - jag har iofs varit mammaledig men så har jag ju också varit just mamma. Tiden har inte växt på träd och läslusten har dippat flera gånger. Jag är glad att jag lyckades men ska nog inte sätta något sådant läsmål under 2014.

Update: Glömde ju Kaosutmaningen 2013 - gick rätt bra tycker jag;  28/35

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar