tisdag 3 december 2013

Sammanfattning november

November var en riktigt härlig läsmånad - mestadels mysiga böcker och sådant jag faktiskt ville läsa. Jag hoppas att december kan fortsätta på detta vis...

  • Projekt Rosie - Graeme Simsion
  • Boken om Joe - Jonathan Tropper
  • Finding Colin Firth - Mia March
  • From Notting Hill to New York... Actually - Ali McNamara
  • Jag ringer mina bröder - Jonas Hassen Khemiri
  • Persepolis - Marjane Satrapi
  • Främlingen - Albert Camus
  • The secret of happy ever after - Lucy Dillon
Bäst: Projekt Rosie, Boken om Joe
Sämst: Främlingen
Mest lärorik: Persepolis, Jag ringer mina bröder
Mysig chick lit: Finding Colin Firth, From Notting Hill to New York... Actually, The secret of happy ever after
Påbörjad men övergiven: Åren i Paris - den verkar bra men det gick trögt att läsa så jag gav upp.

5 kommentarer:

  1. Hej, jag kollade lite på din blogg och undrar om du är intresserad av att recensera min bok - Ambassadören? Jag har redan fått en del feed-back från läsare och två vanliga kommentarer är, ”Jag gillar inte science fiction men den här var verkligen bra!” och ”Det är inga små ämnen som avhandlas!” Visserligen finns det några typiska scifi-attribut i boken men fokus ligger på en helt annan och mer existentiell fråga: Har människan en moralisk rätt att leva på Jorden med tanke på rovdriften av naturresurser och oförmågan att hålla fred. Gå gärna in på hemsidan och läs vad andra tyckt. Där finns också mer information om boken. http://www.amby.se/sagtom/sagtom.htm Är du intresserad av att recensera Ambassadören så har jag den tillgänglig både som e-bok och pappersbok. Hör gärna av dig/Med vänlig hälsning Björn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men jag tror inte att den skulle vara något för mig. Lycka till!

      Radera
  2. Tropper verkar vara ett säkert kort och det är snart dags för mig att ge mig på bok två av honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, jag och resten av Bokmaskarna blev väldigt förtjusta i hans böcker.

      Radera