tisdag 19 november 2013

Utmaning utschmaning

Apropå utmaningar kan man ju undra hur det går med min Wallflowerutmaning... Nja... det går väl sådär. I oktober skulle jag läsa Naked lunch av William S Burroughs och jag påbörjade den men orkade inte längre än de första 50 sidorna - sedan kände jag att jag inte orkar läsa om narkotikapåverkade feberdrömmar.

Men men. November ska bjuda på Camus Stranger och Shakespeares Hamlet - den sista har jag ju läst några gånger så det blir att försöka läsa Camus.

6 kommentarer:

  1. om Camus känns segt, läs först Eftermiddagarna med Margueritte av Marie-Sabine Roger

    SvaraRadera
  2. jag tyckte Naked Lunch var hemsk så den blev liggande för mig också i sept.
    Hoppas du gillar Camus! : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka ge camus en chans, trots att jag nu kommit in i ett chick lit-stim :-)

      Radera
  3. Tyckte Camus bok var skittråkig, så du gillar den säkert massor! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle man ju kunna tro, men än så länge är den värre än elevuppsatser att läsa...

      Radera