lördag 3 augusti 2013

The catcher in the rye behöver läsas om

I juli skulle jag enligt min Wallflowerutmaning läsa J.D. Salingers The catcher in the rye - en bok jag redan läst flera gånger och gillat. Tanken var att jag skulle läsa om den, men juli blev en riktigt social månad och läsningen hamnade på andra plats.

The catcher in the rye handlar om Holden Caulfield, en ung pojke, och hans tankar. Om jag minns rätt så har han många sådana. Han är en komplicerad ung man, arg på samhället och vuxna och vi får följa honom när han försvinner iväg (är det till New York?) när han blivit utslängd från skolan.

Hrm, borde verkligen läst om boken igen, kanske gör jag det innan utmaningen är slut. Även om jag nu inte kan skriva så bra om boken så vet jag att jag tyckt väldigt bra om den, vet inte vad det är men den tilltalar mig.

Jo, nu har jag bestämt mig, omläsning får det bli!

6 kommentarer:

  1. Också sugen på omläsning, alldeles för länge sedan jag läste den.

    SvaraRadera
  2. Usch, tyckte inte alls om den då jag läste den. Kan bli en intressant bokträff imorgon... ;)

    SvaraRadera